Wielość różnorodnych w formie informacji wizualnych w przestrzeni publicznej powoduje chaos reklamowy, przytłacza nadmiarem treści, zmniejszając skuteczność reklam oraz negatywnie wpływa na krajobraz miasta.
Kierując się zamiarem uporządkowania krajobrazu miasta, Rada Miejska w Słupsku jesienią ubiegło roku przyjęła tak zwaną „uchwałę reklamową”, która reguluje zasady i warunki sytuowania obiektów małej architektury, tablic reklamowych i urządzeń reklamowych oraz ogrodzeń, ich gabarytów, standardów jakościowych oraz rodzajów materiałów budowlanych, z jakich mogą być wykonane.
Zgodnie z obowiązująca uchwałą, Słupsk został podzielony na trzy obszary:
1) „Obszar I” – śródmieście, który niemal w całości pokrywa się z obszarem rewitalizacji,
2) „Obszar II” – krajobraz przyrodniczy i tereny zielone,
3) „Obszar III” – obejmujący pozostałą część miasta.
Uchwała stanowi istotne narzędzie realizacji polityki Miasta w zakresie poprawy standardów jakościowych oraz estetyki przestrzeni publicznych, zachowania ładu przestrzennego, ochrony krajobrazu kulturowego i tożsamości miasta oraz poprawę jego wizerunku. Przyjęte ustalenia dotyczą całego obszaru miasta, z wyłączeniem terenów zamkniętych i są spójne z Gminnym Programem Rewitalizacji w zakresie podniesienia walorów estetycznych, przestrzennych i funkcjonalnych miasta w celu realizacji wysokiej jakości życia mieszkańców.
Zgodnie z obowiązującymi przepisami, termin dostosowania reklam istniejących, wynosi maksymalnie 4 lata, za wyjątkiem banerów, reklam emitujących zmienne światło oraz reklam mobilnych, dla których termin dostosowania wynosi 1 rok.
Zgodnie z ustawą o planowaniu i zagospodarowaniu przestrzennym podmiot, który umieścił tablicę reklamową lub urządzenie reklamowe niezgodne z przepisami uchwały, podlega karze pieniężnej. Maksymalną stawkę opłaty reklamowej ustala corocznie Ministerstwo Finansów.
Pełna treść uchwały reklamowej dostępna jest na Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego w Słupsku.