W ramach projektu CoBiUM – Cargo Bikes in Urban Mobility, Miasto Słupsk zakupiło 11 elektrycznych rowerów towarowych. Rowery marki Babboe cechuje niezwykła wygoda użytkowania – są pojemne, zwrotne, a dzięki elektrycznemu wspomaganiu prowadzi się je niemal identycznie jak klasyczny rower. Zostały dostarczone do Miasta w dn. 4 grudnia 2019 r., a już od początku roku rozpoczną się pierwsze pilotaże mające na celu określenie ich przydatności w przestrzeni Miasta Słupska. Teatr Lalki „Tęcza” użyje roweru do przewozu kostiumów i rekwizytów oraz organizacji wydarzeń kulturalnych, natomiast Zarząd Infrastruktury Miejskiej oraz Słupski Ośrodek Sportu i Rekreacji wykorzysta je przy utrzymaniu czystości w parkach i na cmentarzach. Wczesną wiosną zostanie otwarta Wypożyczalnia rowerów towarowych przy SOSiR, w której każdy mieszkaniec Słupska będzie mógł wypożyczyć rower cargo (na godziny lub na kilka dni!).
Rower towarowy jest dobrą alternatywą dla samochodu – umożliwia przewóz ludzi, zwierząt oraz towarów w przestrzeni miejskiej, a dzięki elektrycznemu wspomaganiu prowadzi się go równie łatwo, jak tradycyjny rower. W szerokiej gamie modeli możemy znaleźć warianty odpowiadające różnorodnym potrzebom użytkowników – w wersjach dwu- i trzykołowych, z koszem na towary, do przewozu dzieci, personalizowane sztuki mogą również służyć jako obwoźne kawiarenki lub stoiska handlowe.
Wypatrujcie nas na ulicach miasta!
Projekt „Cargo Bikes in Urban Mobility” współfinansowany jest ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Interreg Południowy Bałtyk 2014 – 2020. Liderem projektu jest Miasto Växjö (Szwecja). Oprócz Miasta Słupska partnerami w projekcie są również: Urząd Energii Południowo-Wschodniej Szwecji, Stowarzyszenie Duńska Turystyka Rowerowa, Miasto Slagelse i Gmina Guldborgsund (Dania), Uniwersytet w Greifswaldzie (Niemcy) oraz Miasto Gdynia. W ramach projektu poszczególni partnerzy wdrażają inwestycje pilotażowe polegające na zakupieniu rowerów typu cargo oraz umożliwieniu mieszkańcom, przedsiębiorcom i instytucjom z terenu miasta na ich nieodpłatne wypożyczenie. Głównym celem pilotażu jest rozwój dobrych praktyk transportowych oraz zredukowanie emisji gazów cieplarnianych i ograniczenie ruchu samochodowego w mieście.