Konkretne korzyści zastosowania content marketingu

Content marketing to szereg działań związanych z tworzeniem, publikowaniem oraz promowaniem treści przydatnych dla wybranych grup użytkowników. Content marketing wspomaga również pozycjonowanie. Umiejętne zestawienie działań marketingowych może zwiększyć pozycję firmy w wynikach wyszukiwania Google, co przełoży się na lepszą rozpoznawalność marki i sprzedaż.

Content marketing, czyli marketing treści, jest często niedocenianym narzędziem we współczesnych działaniach reklamowych. Jednak z roku na rok coraz więcej przedsiębiorstw dostrzega spory potencjał drzemiący w działaniach content marketingowych. Wiele firm takich jak https://kryzysowy.marketing/ wspomagają przedsiębiorców i świadczą profesjonalne usługi w tym zakresie. Fakty są takie, że treści tworzone pod content marketing (blogi, poradniki, wideo, podcasty, teksty sponsorowane) niosą ze sobą całe grono korzyści. Zwraca się uwagę na to, że content marketingowy jest po prostu tańszy, bo płaci się za niego tylko raz, a efekty są rozłożone w czasie. Aby osiągnąć ten sam efekt i zaistnieć na najwyższej pozycji w wyszukiwarce można zapłacić Google za płatną reklamę. Trzeba jednak spojrzeć prawdzie w oczy – reklama kontekstowa nie jest już taka skuteczna jak kiedyś. Użytkownicy popularnych przeglądarek internetowych korzystają z pluginów do blokowania reklam albo zwyczajnie są przyzwyczajeni do reklamy kontekstowej i świadomie ją pomijają, szukając w wynikach wyszukiwania realnych odpowiedzi na swoje zapytanie.

Firmy inwestują duże kwoty w reklamę w innych mediach – gazety, telewizja, radio. Przyszłością jest jednak internet i coraz więcej firm zaczyna przenosić swoją ofertę do globalnej sieci. W czasach kryzysu związanego z koronawirusem stało się to jeszcze bardziej widoczne. Ludzie mniej chętnie korzystają ze sklepów stacjonarnych, a częściej z internetu – tylko po to aby zakupić coś z wysyłką lub ewentualnie odbiorem osobistym. Swoje pierwsze kroki kierują do wyszukiwarki Google i tam właśnie próbują odnaleźć firmę, która sprzeda im konkretny produkt. Według badań opublikowanych przez Forbes, firmy posiadające oprócz strony firmowej również blog mają o 434% więcej stron zindeksowanych w wyszukiwarce. Blog jest również istotnym elementem działań content marketingowych.

Z przeprowadzonych rozważań wynika jasno – content marketing jest obecnie bardzo istotnym elementem promocji firmy. Aby zacząć promować się w ten sposób wystarczy znaleźć odpowiednią agencję marketingową, która już od dłuższego czasu działa na polu content marketingu. https://48media.pl to doskonały wybór – duże zaplecze stron internetowych, które wspomogą proces pozycjonowania i doświadczone grono redaktorów treści content marketingowych.