Policjanci z Wydziału Prewencji Komendy Miejskiej Policji w Słupsku spotkali się z kibicami, którzy w Dniu Dziadka przyszli na mecz koszykówki. Słupska Hala Gryfia zgromadziła blisko 100 seniorów, którzy przed meczem i w przerwach rozmawiali z funkcjonariuszami na temat bezpieczeństwa osób starszych. Policjanci opowiadali o metodach stosowanych przez oszustów i informowali jak nie stać się ofiarą przestępstw.
W minioną środę o godz. 18.00 podczas meczu koszykówki funkcjonariusze spotkali się z osobami starszymi, które wraz ze swoimi wnukami przyszli obejrzeć zmagania pomiędzy drużyną STK Czarni Słupsk a Energa Kotwica Kołobrzeg. Przed rozpoczęciem meczu i w czasie przerw, mundurowi rozmawiali o sposobach działania oszustów wykorzystujących łatwowierność osób starszych i doprowadzających do utraty ich majątku. Dzięki aktywności wnuków na słupskiej Hali Gryfia było blisko 100 osób, do których głównie kierowany był przekaz policjantów. O tym, jak zareagować w przypadku zagrożenia usłyszeli również pozostali widzowie (ok. 900 osób), którym informacje przekazał speaker przygotowany przez doświadczonych policjantów.
Funkcjonariusze zaprezentowali temat dotyczący bezpieczeństwa osób starszych w kontaktach z potencjalnymi oszustami. Omawiali sposoby działania przestępców, którzy wykorzystują łatwowierność osób starszych. Zwracali uwagę na przestępstwa, których dopuszczają się sprawcy na szkodę osób starszych oraz radzili jak postępować, aby nie stać się ofiarą oszustów i złodziei. Wykorzystując swoje doświadczenie i posiadaną wiedzę szczegółowo omawiali metody i sposoby, którymi posługują się sprawcy przestępstw. Każdy kibic bez względu na swój wiek otrzymał ulotkę informacyjną opracowaną przez komendę miejską, zawierającą podstawowe informacje omawiane przez mundurowych.
Spotkanie odbyło się dzięki współpracy policjantów z klubem STK Czarni Słupsk. Głównym celem rozmów było uwrażliwienie seniorów na sytuacje, w których mogą stać się ofiarami przestępstwa. Uczestnicy usłyszeli o metodach: "na wnuczka", "na policjanta", „na urzędnika”, „na pracownika socjalnego” i uzyskali informacje o sposobach postępowania w przypadku zagrożenia.