Najczęściej popełniane błędy przy prowadzeniu firmowego fanpage’a

Prowadzenie LinkedIn, lub firmowej strony na Instagram nie wymaga aż tak dużego zaangażowania jak właśnie na Facebooku. Tutaj istnieje duże ryzyko popełnienia pewnych błędów, które mogą zaważyć na postrzeganiu marki firmowej. Jest to niezwykle istotne zwłaszcza teraz, gdy rynek dotknięty jest sytuacją kryzysową. Firmy takie jak https://kryzysowy.marketing oferują skuteczną pomoc wszystkim firmom narażonym na efekty kryzysu rynkowego. Niemniej jednak jakie to błędy i jak ich unikać?

Brak aktywności

Stworzenie profilu firmowego i pozostawienie go w takiej formie przez długie tygodnie lub miesiące bez żadnej aktywności z pewnością nie jest czymś dobrym. Potencjalny klient może zadać sobie pytanie – czy ta firma jeszcze działa? Może nie być pewien tego czy warto skorzystać z oferty firmy, która od dłuższego czasu nie wykazuje się żadną aktywnością. Dość często klienci wyszukują informacji w internecie o danej firmie, zanim zechcą skorzystać z jej usług. Jeśli zobaczą, że ostatnie posty zostały zamieszczone kilka lat wstecz to z pewnością nie będą zachwyceni koncepcją interakcji z takim przedsiębiorstwem. Jeśli przedsiębiorca nie ma czasu na prowadzenie fanpage’a może dobrym rozwiązaniem byłoby wynajęcie firmy zewnętrznej, która za niewielką cenę będzie zamieszczać małą ilość wpisów co pewien czas. Można też wygospodarować godzinę lub dwie i zaplanować publikację pewnych postów oraz pozwolić, aby Facebook je automatycznie opublikować w regularnych odstępach czasu.

Posty tylko reklamowe

Ludzie korzystają z serwisów społecznościowych głównie w celu kontaktu ze znajomymi, a także jeśli szukają ciekawostek, unikalnych wiadomości, które ich zainteresują oraz rozrywki i humoru. Jeśli firma skupia się wyłącznie na agresywnej promocji polegającej na publikowaniu ofert kupna swoich produktów to nie przyciągnie to dużego zainteresowania wśród takiej społeczności. Taka strona firmowa będzie sprawiać wrażenie jedynie katalogu produktów i nie będzie spełniać żadnej funkcji poza tą właśnie funkcją reklamową.

Ignorowanie użytkowników w komentarzach

Prowadzenie fanpage firmowego jest niezwykle istotne, nawet jeśli firma aktywnie odpowiada na wiadomości wysyłane za pomocą komunikatora Messenger, to nie znaczy, że ma właściwe podejście do komunikacji z klientami. Dość istotną kwestią, na którą niekiedy nie zwraca się uwagi, są komentarze pod postami. Ludzie zamiast zwracać się bezpośrednio do firmy tworzą właśnie w takim miejscu swoje zapytania lub reagują w pozytywny lub mniej sposób na zamieszczone treści. Ważne jest to, aby firma nie pozostawiała pytań bez odpowiedzi, bo jest to bardzo widoczne dla wszystkich pozostałych użytkowników i w pewnym sensie może tworzyć wrażenie nie zwracania zupełnie uwagi na to o czym piszą do niej fani. Nawet zwykłe polubienie posta może być w pewnym sensie podziękowaniem dla fana za napisanie wartościowego komentarza.