Drodzy Mieszkańcy!
Załatwianie spraw w Urzędzie możliwe jest pod warunkiem posiadania profilu zaufanego lub podpisu kwalifikowanego.
Profil Zaufany to bezpłatne narzędzie, dzięki któremu można załatwiać sprawy urzędowe online w serwisach administracji publicznej, bez wychodzenia z domu.
Aktualnie, ponieważ większość urzędów jest niedostępnych dla mieszkańców ze względów bezpieczeństwa i ochrony przed rozprzestrzenianiem się choroby COVID-19, uzyskanie profilu zaufanego możliwe jest dla osób posiadających konta bankowe.
Teraz możesz założyć i potwierdzić Profil Zaufany online za pośrednictwem bankowości elektronicznej.
Poniżej pełna lista banków z możliwością założenia Profilu Zaufanego poprzez bankowość elektroniczną:
1. T-mobile Usługi Bankowe.
2. Alior Bank.
3. ING Bank Śląski.
4. Bank Pekao.
5. mBank.
6. Santander.
7. PKO Bank Polski.
8. Bank Millennium.
Aby założyć profil należy:
– zalogować się na konto swojego banku;
– wyszukać możliwość powierzenia profilu zaufanego.
Każdy bank poprowadzi Cię krok po kroku według własnej procedury.
Np.: w przypadku „Mbank” należy:
– zalogować się na konto,
– wejść w zakładkę „Pasaż”,
– wybrać „e-Urząd”, a następnie wybrać:
– przenieść do „e-puap”.
Poniżej filmik pokazujący jak założyć profil zaufany przez Internet (dotyczy tylko sposobu przez Internet; w związku z ograniczeniem działalności urzędów -punkty potwierdzające obecnie nie działają )