Obecnie coraz częściej odchodzi się od drukowania ulotek. Przedsiębiorcy decydują się na marketing internetowy, przez co zapominają oni o fizycznych formach reklamowania swojego biznesu. Jest to wciąż niedoceniony sposób na promocję i warto o nim pamiętać, jeżeli chcesz poszerzyć działalność swojego przedsiębiorstwa. Wiele osób nadal pragnie i potrzebuje fizycznej komunikacji. Codziennie możemy kogoś zachęcić do skorzystania z naszych produktów czy usług samą ulotką. Odcinając się od takiej formy reklamy tracimy więc miesięcznie wielu potencjalnych klientów.
Jak wyróżnić się z tłumu?
Pewnie wielu z nas spotkało się z zaśmieconą internetową skrzynką odbiorczą, gdzie znaleźć możemy wiele ofert oraz promocji. Niestety na takie materiały reklamowe mało kto patrzy, nawet mniej niż na ulotki reklamowe. Dlatego warto właśnie zainwestować w ten rodzaj promocji. Należy jednak pamiętać, że to jakość naszej ulotki czy broszury zadecyduje, czy potencjalny klient w ogóle będzie chciał na nią spojrzeć. Należy więc pamiętać o odpowiedniej gramaturze, rodzaju papieru oraz formie ulotki. Mogą być one składane i tradycyjne. Na składanych będziemy mogli umieścić o wiele więcej przydatnych informacji, jednak tradycyjne ulotki świetnie nadają się na przedstawienie promocji albo przekazaniu informacji klientom o zmianie adresu siedziby.
Ciekawym rozwiązaniem może być połączenie marketingu online z drukowanymi ulotkami. Dlaczego? Wiele osób może i odwiedza Twoje media społecznościowe, jednak istnieją ludzie, którzy w ogóle nie korzystają z takich opcji. Dlatego wykorzystując ulotki możesz trafić do zupełnie innych odbiorców. W ten sposób dotrzesz do całej bazy klientów i możesz zachęcić osoby do skorzystania z mediów społecznościowych, gdzie znajdą Ciebie.
Skuteczność ulotek
Umieszczanie przydatnych informacji o Twoim przedsiębiorstwie na składanych ulotkach pomoże Ci o wiele skuteczniej dotrzeć do niszowych odbiorców niż prezentacje online. Trzeba pamiętać o tym, że konsumenci są o wiele bardziej zaangażowani w czytaniu materiałów drukowanych, które mogą trzymać fizycznie w rękach. Jeżeli znajdą oni jednak ofertę na stronie internetowej, bardzo często opuszczają ją po zaledwie niecałej minucie. Tekst na ekranach monitorów czyta się wolniej niż tekst na drukowanym papierze. Dzięki temu możesz zwiększyć swoje szanse na zaangażowanie potencjalnych klientów.
Jak wydrukować odpowiednie ulotki?
Zanim zaczniesz projektować swoją ulotkę warto zastanowić się nad paroma kwestiami. Po pierwsze, dowiedz się kim są Twoi odbiorcy i czego tak naprawdę potrzebują. Następnie ustal, jaki jest cel Twojej ulotki. Najważniejsze jest to, co zrobi osoba po przeczytaniu ulotki w idealnej sytuacji. Jeżeli zależy Ci na tym, żeby odwiedzili Twoją stronę internetową lub zadzwonili do Ciebie, warto podać takie informacje na ulotce. Pamiętajmy również o tym, że to nagłówek jest tak naprawdę najważniejszy. Ma on natychmiastowy wpływ na odbiorców. Nie od dziś wiadomo, że osoby zazwyczaj patrzą tylko na początek ulotki i dopiero wtedy decydują czy chcą wiedzieć więcej o Twojej działalności. Należy również zachować krótkie akapity.
Warto zastanowić się nad umieszczeniem obrazu na ulotce. Zdjęcia potrafią mieć o wiele mocniejszy wpływ na potencjalnego klienta niż słowa. Jeżeli posiadasz fizyczną siedzibą, możesz również umieścić z tyłu ulotki małą mapkę z dojazdem do niej.