Promowanie strony firmowej

Stworzenie firmowej strony internetowej to dopiero początek. Witryna musi jeszcze zaistnieć w sieci – bez tego zginie w gąszczu tysięcy innych stron i nie trafi do właściwego odbiorcy. Promowanie strony firmowej zaczyna się już na etapie jej tworzenia, ale wymaga także wielu późniejszych zabiegów.

Indeksacja adresu w katalogach i wyszukiwarkach

Indeksacja to dodanie adresu strony do wyszukiwarek i katalogów. Kiedy strona internetowa jest już gotowa czas zgłosić serwis do wyszukiwarek internetowych oraz katalogów. Samo zgłoszenie jest bardzo proste i zazwyczaj opiera się na wpisaniu adresu URL swojej witryny w odpowiednie miejsce. Najwięcej błędów powstaje jednak przy wykonywaniu najprostszych czynności. Jeżeli w trakcie indeksacji strona zostanie źle opisana to wyszukiwarki jej nie znajdą lub jej adres wyświetli się na bardzo dalekich pozycjach wyników szukania. W Polsce wśród wyszukiwarek największą popularnością cieszy się Google. Stronę firmową można zgłosić także do katalogów tematycznych i branżowych. Są one budowane z uwzględnieniem wymagań i branż, skierowane do wąskiej grupy osób poszukujących specjalistycznych informacji. Najpopularniejsze katalogi to np. Onet.pl czy WP.pl, jednak umieszczenie strony w tym katalogu jest płatne. Artykuł powstał we współpracy z portalem https://stylandia.pl/

Wymiana linków

W promowaniu strony firmowej pomoże także wymiana linków. Umieszczanie linków do własnej strony na stronach obcych przyczynia się do zwiększenia ruchu na firmowej witrynie. Takie działania można przeprowadzić na zasadzie koleżeńskiej wymiany, ale najczęstszą formą jest tu udział w programach partnerskich. Programy partnerskie to sposób płacenia za ruch przychodzący. Jeśli witryna A publikuje odnośnik do witryny B, to witryna B płaci za każdego użytkownika, który użyje tego odnośnika.

Mapa witryny

Mapą witryny jest zestawienie na jednej podstronie wszystkich odsyłaczy do treści zawartych w całym serwisie WWW w sposób odzwierciedlający ich faktyczny układ i zależność między nimi. Mapa serwisu przydaje się zarówno użytkownikom, jak i robotom wyszukiwarek indeksującym witrynę. Wyszukiwarki internetowe wykorzystują do indeksowania stron mechanizm zwany pajączkiem. Po przeczytaniu serwisu crawler (poprzez linki) przechodzi na inne strony. Dzięki zastosowaniu mapy witryny pajączek nie ominie żadnej podstrony i szybciej zaindeksuje każdą z nich. Przed tworzeniem mapy serwisu warto obejrzeć przykładowe rozwiązania. Należą do nich np. mapa serwisu Google.com czy mapa serwisu Gazeta.pl. Można także użyć specjalnych generatorów map.