Musimy zdawać sobie sprawę z tego, jak istotnym aspektem funkcjonowania naszej działalności jest sprawna i efektywna komunikacja. Nie chodzi tylko o kontakt z klientem, ale też między naszymi pracownikami, którzy często pracują w różnych miejscach, co znacznie utrudnia spotkania w cztery oczy. Na runku korporacyjnym spotkamy się z wieloma urządzeniami, które mają za zadanie usprawnić ten aspekt funkcjonowania wszelkich organizacji, jednak indywidualne warunki każdej firmy sprawiają, że przed zakupem należy się dobrze zastanowić i wziąć pod uwagę kilka istotnych aspektów.

Jeśli wydaje się nam, że możemy zakupić pierwszy lepszy telefon biurowy i spełni on nasze oczekiwania, niestety jesteśmy w błędzie. Obecnie, każde przedsiębiorstwo może wykorzystywać przeróżne technologie łączności, natomiast Internet prawdopodobnie funkcjonuje w każdej. Przerażający jest jednak fakt, że znajdą się takie firmy, które nawet nie wiedzą co to jest IP. Dobry telefon biznesowy powinien nie tylko usprawniać komunikacje, ale także redukować koszty. To dwa główne powody, dla których decydujemy się na ich zakup.

Telefon biurowy – jak dobrać odpowiednie urządzenie dla komunikacji w swojej firmie?

Technologia, z której skorzystamy

Dosłownie wszystkie telefony biurowe będą musiały w jakiś sposób łączyć się z siecią główną, aby w ogóle możliwe było wykonywanie połączeń. Istnieje tutaj kilka możliwości, a wszystkie z nich mają swoje plusy i minusy, które ze względu na charakter firmy powinny warunkować dokonanie wyboru.

Jeśli najbardziej zależy nam na redukcji kosztów, nawet w wypadku wielu połączeń zagranicznych, warto zdecydować się na telefon internetowy. Jak sama nazwa wskazuje, jest to rozwiązanie wykorzystujące sieć internetową. Pamiętajmy, że aby uzyskać wysoką jakość rozmów, konieczne jest tutaj posiadanie szerokopasmowego Internetu oraz łącza o wysokiej przepustowości. W niektórych warunkach, pojawiają się tu jednak problemy związane z zniekształceniami głosu i innymi zakłóceniami. Dlatego priorytetem jest tutaj dbałość o wyżej wspomniane aspekty.

W wypadku Internetu, najrozsądniejszym wyjściem okaże się zakup telefonu IP lub telefonu SIP. Jako największa zaleta, jawi się tutaj możliwość automatycznego przekazywania połączeń. Ze swojego wirtualnego numeru możemy korzystać praktycznie w każdym zakątku świata, a jeśli ktokolwiek nie uzyska połączenia z nami, zostanie przekierowany na nasz numer komórkowy. Oznacza to, że znacząco wrasta szansa na uzyskanie połączenia w każdym możliwym momencie.

Znaczna redukcja kosztów połączeń jest tutaj widoczna po pewnym czasie, kiedy inwestycja zaczyna się nam powoli wracać. Wcześniej oczywiście musimy zakupić odpowiedni sprzęt, a niekiedy oprócz aparatów telefonicznych, należy także zaopatrzyć się w bramkę VoIP.

Spotkania wieloosobowe – konferencje

Każdy zdaje sobie sprawę z tego, jak bardzo owocne potrafią być spotkania konferencyjne, a te w biznesie powinny być normalnością. Jako, że nie zawsze możliwe jest fizyczne spotkanie w jednym miejscu, popularne stało się organizowanie specjalnych telekonferencji.

W takich sytuacjach, nieocenionym urządzeniem wydaje się być telefon konferencyjny, który pozwala na bardzo komfortowy i efektywny kontakt pomiędzy dwiema stronami. Wybór takiego sprzętu to nie jest jednak nic prostego, gdyż bardzo istotne są uwarunkowania siedziby naszej firmy. Dużą rolę odgrywa już sam rozmiar pomieszczenia konferencyjnego, ilość uczestników rozmowy, a także potrzeba mobilności. Tylko jeśli weźmiemy pod uwagę wszystkie te aspekty, uda się nam dobrać idealny aparat telefoniczny, dobrze skrojony do naszych potrzeb i w pełni spełniający nasze oczekiwania.