OGŁOSZENIE o naborze do służby przygotowawczej w Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Słupsku w zawodzie: strażak Państwowej Straży Pożarnej 2020

WIĘCEJ

 

 

POK.1110.1.2.2020.KK

Słupsk, dn. 25 lutego 2020 r.

OGŁOSZENIE
o naborze do służby przygotowawczej
w Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Słupsku
w zawodzie: strażak Państwowej Straży Pożarnej

 

Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej w Słupsku ogłasza nabór kandydatów do służby przygotowawczej w Państwowej Straży Pożarnej:

1.      Liczba stanowisk, na które prowadzony jest nabór: 3.

2.      Stanowiska, których dotyczy postępowanie: stażysta w służbie przygotowawczej, docelowo: starszy ratownik kierowca,stanowisko bezpośrednio związane z działaniami ratowniczo-gaśniczymi.

3.      System pełnienia służby: zmianowy 24/48 godzin(zmianowy rozkład czasu służby strażaka polega na wykonywaniu zadań służbowych i pełnieniu dyżurów, trwających nie dłużej niż 24 godziny, po których następują co najmniej 24 godziny wolne od służby),

4.      Miejsce pełnienia służby: Jednostki Ratowniczo-GaśniczeKomedy Miejskiej PSP w Słupsku, ul. Młyńska 2, 76-200 Słupsk.

5.      Przewidywany termin przyjęcia do służby: do 30 listopada 2020r.

WYMAGANIA KONIECZNE:

Kandydat do służby w Państwowej Straży Pożarnej musi spełniać wymagania określone w art. 28 ust. 1 oraz art. 34 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (t. j. Dz. U. z 2019 r., poz. 1499 ze zm.), tj.:

1)     posiadać obywatelstwo polskie,

2)     korzystać z pełni praw publicznych,

3)     posiadać wykształcenie co najmniej średnie lub średnie branżowe,

4)     nie być karanym za przestępstwa lub przestępstwa skarbowe,

5)     posiadać uregulowany stosunek do służby wojskowej (nie dotyczy kobiet),

6)     posiadać zdolności fizyczne i psychiczne do pełnienia służby.

Zakres podstawowych zadań na stanowisku na które organizowany jest nabór::

1)     uczestniczenie w akcjach ratowniczo-gaśniczych,

2)     aktywnie uczestniczyć w szkoleniach zawodowych i ćwiczeniach,

3)     prowadzenie pojazdów służbowych zgodnie z posiadanymi uprawnieniami oraz wydanymi dyspozycjami przez przełożonych,

4)     obsługa pojazdów, urządzeń, sprzętu będących na wyposażeniu oraz znajomość posługiwania się danymi radiowymi i sygnałami rozpoznawczymi stosowanymi w PSP;

5)     dokonywanie konserwacji, napraw pojazdów i sprzętu,

6)     utrzymanie czystości pojazdów, sprzętu oraz pomieszczeń,

7)     niezwłoczne meldowanie przełożonym o wszelkich usterkach, uszkodzeniach i innych przyczynach uniemożliwiających wyjazd lub pracę nadzorowanych pojazdów i urządzeń,

8)     znajomość tras dojazdu do miejscowości na terenie woj. pomorskiego i głównych tras w kraju,

9)     zabezpieczenie przed osobami postronnymi pojazdu, urządzeń i dokumentacji stanowiącej ich wyposażenie.

DODATKOWE WYMAGANIA PREFEROWANE STAWIANE KANDYDATOM ZE WZGLĘDU NA SPECYFIKĘ STANOWISKA:

1.      Prawo jazdy kat. C, C+E, D,

2.      Uprawnienia do obsługi urządzeń transportu bliskiego, wydane przez Urząd Dozoru Technicznego w kategorii IP (zakres uprawnienia: podesty ruchome przejezdne, samojezdne montowane na pojeździe),

3.      Uprawnienia do konserwacji urządzeń transportu bliskiego, wydane przez Urząd Dozoru Technicznego w kategorii P (zakres uprawnienia; w kategorii P: Podesty Przejezdne),

4.      Uprawnienia do obsługi urządzeń transportu bliskiego, wydane przez Urząd Dozoru Technicznego w kategorii IIŻ (zakres uprawnienia: żurawie przenośne),

5.      Uprawnienia do napełniania zbiorników przenośnych, wydane przez Urząd Dozoru Technicznego (zakres uprawnienia; Gazy sprężone-Białe),

6.      Uprawnienia stermotorzysty żeglugi śródlądowej lub sternika motorowodnego,

7.      Kwalifikacje co najmniej w zakresie nurkowania rekreacyjnego określone dla płetwonurka wymagającego nadzoru (dla poziomu 1. płetwonurkowania) w Polskiej Normie nr PN-EN 14153-1:2005 albo kwalifikacje nurka III klasy w rozumieniu ustawy o wykonywaniu prac podwodnych,

8.      Brak przeciwwskazań do wykonywania prac podwodnych, potwierdzone przez lekarza posiadającego specjalizację i odbyte szkolenie określone w odrębnych przepisach w sprawie warunków zdrowotnych wykonywania prac podwodnych,

9.      Ukończone szkolenie dotyczące pracy w skafandrach suchych.

Postępowanie kwalifikacyjne przeprowadzi komisja powołana przez Komendanta Miejskiego PSP w Słupsku.

KANDYDAT DO SŁUŻBY ZOBOWIĄZANY JEST ZŁOŻYĆ NASTĘPUJĄCE DOKUMENTY:

1.      Podpisane podanie o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej, w którym należy zamieścić dane kontaktowe: nr telefonu, adres mailowy, na który zostanie przekazany numer identyfikacyjny kandydata wraz z wypełnioną „Kartą Kandydata do Służby w PSP” - wg wzoru ustalonego w załączniku nr 1.

2.      Podpisany życiorys (sporządzony odręcznie).

3.      Podpisane oświadczenie o wyrażeniu zgody na przetwarzanie danych osobowych niezbędnych do realizacji procesu postępowania kwalifikacyjnego (załącznik nr 2)

Wszystkie dokumenty (oświadczenia) muszą być własnoręcznie podpisane przez kandydata.

TERMIN I MIEJSCE SKŁADANIA DOKUMENTÓW:

Dokumenty powinny być złożone w zamkniętej kopercie (format A-4) z napisem: „NABÓR DO SŁUŻBY - Imię i nazwisko", w terminie do 20.03.2020 r.godz. 15.30 w sekretariacie Komendy Miejskiej PSP w Słupsku przy ul. Młyńskiej 2, 76-200 Słupsk, w dni robocze, w godzinach 7:30÷15:30, osobiście lub drogą pocztową.

 

Dokumenty złożone po terminie (liczy się data wpływu dokumentów do jednostki i rejestracji), niekompletne lub nie spełniające wymagań formalnych, nie będą rozpatrywane.

Na odrzucone oferty nie odpowiadamy.

Szczegółowe informacje można uzyskać pod nr tel. 59 842 40 01 wew. 231 lub 232.

Po złożeniu przez kandydata ww. dokumentów (poz. 1-3), komisja nadaje kandydatowi numer identyfikacyjny, którym kandydat do służby posługuje się do zakończenia procesu postępowania kwalifikacyjnego oraz zakłada dla niego arkusz indywidualnej oceny kandydata, w którym dokumentuje wyniki osiągane przez niego w poszczególnych etapach postępowania kwalifikacyjnego. O przydzielonym numerze identyfikacyjnym kandydat, którego aplikacja wpłynie listownie, zostanie powiadomiony telefonicznie. Bezpośrednio w siedzibie Komendy - wyłącznie w przypadku osobistego złożenia aplikacji.

Otwarcie ofert nastąpi w dniu weryfikacji dokumentów dokonywanej przez komisję.

ZASADY PROWADZENIA NABORU

Postępowanie kwalifikacyjne jest sześcioetapowe i składa się z:

ETAPU I

Weryfikacja kompletności złożonych dokumentów i ich ocena

ETAPU II

Test sprawności fizycznej, który odbędzie się zgodnie z przepisami rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 października 2005 r. w sprawie zakresu, trybu i częstotliwości przeprowadzania okresowych profilaktycznych badań lekarskich oraz okresowej oceny sprawności fizycznej strażaka Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2005 r., nr 261, poz. 2191 ze zm.: Dz. U. z 2015 r., poz. 720; Dz. U. z 2018 r., poz. 673) – bez uwzględnienia punktów preferencyjnych, przyznanych w zależności od grupy wiekowej.

ETAPU III

Sprawdzian z pływania

ETAPU IV

Ocena złożonych dokumentów i określenie ilości punktów za posiadane wykształcenie i uprawnienia

ETAPU V

Rozmowa kwalifikacyjna

ETAPU VI

Ustalenia zdolności fizycznej i psychicznej do pełnienia służby w PSP (przeprowadza Pomorska Rejonowa Komisja Lekarska MSWiA w Gdańsku).

WYNIKI KOŃCOWE

Ogłoszenie wyników końcowych postępowania kwalifikacyjnego, które nastąpi niezwłocznie po ustaleniu zdolności fizycznej i psychicznej kandydatów do pełnienia służby w Państwowej Straży Pożarnej oraz zatwierdzeniu przez Komendanta Miejskiego PSP w Słupsku listy kandydatów do przyjęcia do służby w PSP.

UWAGA: Do II, III i V etapu postępowania kwalifikacyjnego kandydat przystępuje po okazaniu dowodu tożsamości.

Miejsce i harmonogram zostaną podane w terminie późniejszym. Czas trwania uzależniony będzie od ilości kandydatów.


 

I ETAP

OCENA KANDYDATA NA PODSTAWIE ZŁOŻONYCH DOKUMENTÓW.

W I etapie postępowania komisja dokonuje przeglądu i sprawdzenia kompletności dokumentów złożonych przez kandydata.

Złożenie przez kandydata dokumentów niekompletnych lub niespełnienie przez niego wymogów określonych w ogłoszeniu jest równoznaczne z uzyskaniem negatywnego wyniku
z postępowania kwalifikacyjnego.

Wyniki I etapu zostaną ogłoszone do dnia 27.03.2020 roku do godz. 15.30oraz wykaz numerów identyfikacyjnych kandydatów zakwalifikowanych do II etapu postępowania kwalifikacyjnego zostanie opublikowany na stronie internetowej KM PSP w Słupsku http://www.straz.slupsk.pl/, Biuletynie Informacji Publicznej Komendy Miejskiej https://kmpspslupsk.bip.gov.pl oraz na tablicy ogłoszeń w siedzibie Komendy wraz z podaniem dokładnego terminu i miejsca przeprowadzenia testu sprawności fizycznej. Zastrzega się możliwość zmiany terminów I etapu postępowania w przypadku nieprzewidzianych okoliczności.

II ETAP

PRZEPROWADZENIE TESTU SPRAWNOŚCI FIZYCZNEJ

Testy sprawności fizycznej i próba wydolnościowa są planowane do przeprowadzenia
od 03.04.2020 roku od. godz. 8.30.
Miejsce i harmonogram zostaną podane w terminie późniejszym. Czas trwania uzależniony będzie od ilości kandydatów. Zastrzega się możliwość zmiany terminów
II etapu postępowania w przypadku nieprzewidzianych okoliczności.

Kandydat przystępujący do testu sprawności fizycznej zobowiązany jest do przedstawienia zaświadczenia lekarskiego o braku przeciwwskazań zdrowotnych do przystąpienia do testu sprawności fizycznej oraz próby wydolnościowej (załącznik nr 3), wystawionego nie wcześniej niż 30 dni przed dniem przedmiotowego testu.

Przed rozpoczęciem II etapu postępowania kwalifikacyjnego:

1)     kandydat okazuje dokument potwierdzający jego tożsamość,

2)     komisja zapoznaje kandydata z celem, zakresem i sposobem przeprowadzenia II etapu postępowania oraz sposobem jego oceniania.

Próby sprawnościowe testu sprawności fizycznej przeprowadza się w ubiorze i obuwiu sportowym w pomieszczeniu zamkniętym o utwardzonej nawierzchni. Kandydat do każdej z prób podchodzi tylko raz. Wyjątek stanowi awaria sprzętu, urządzeń pomiarowych lub zewnętrzne zakłócenie próby.

Test sprawności fizycznej dla kandydatów (mężczyzn i kobiet) na stanowiska związane z bezpośrednim udziałem w działaniach ratowniczo-gaśniczych obejmuje:

a)     podciąganie na drążku

b)     bieg po kopercie

c)      próbę wydolnościową.

Test sprawności fizycznej odbywa się na zasadach określonych w załączniku nr 3, 4 i 5 do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 października 2005 r.
w sprawie zakresu, trybu i częstotliwości przeprowadzania okresowych profilaktycznych badań lekarskich oraz okresowej oceny sprawności fizycznej strażaka Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2005 r. nr 261 poz. 2191 ze zm. - ostatnia zmiana: Dz.U. z 2018 r., poz. 673), bez uwzględnienia punktów preferencyjnych, przyznanych w zależności od grupy wiekowej kandydata.

Podciąganie na drążku (drążek na wysokości doskocznej):

Drążek jest umieszczony na wysokości doskocznej, pozwalającej na swobodny zwis ciała, bez dotykania podłoża. W przypadku braku możliwości doskoczenia do drążka, kandydat ma prawo do uzyskania pomocy osób przeprowadzających test sprawności fizycznej. Kandydat zajmuje pozycję w zwisie na drążku (nachwytem lub podchwytem) o ramionach wyprostowanych w stawach łokciowych. Na komendę „start" podciąga się tak, aby broda znalazła się powyżej drążka i wraca do pozycji wyjściowej, następnie ponawia ćwiczenie.

Oceniający głośno podaje liczbę zaliczonych podciągnięć.

Jeżeli kandydat nie wykona ćwiczenia zgodnie z opisem, np. nie podciągnie się na drążku do wymaganej pozycji lub nie wróci do zwisu na drążku o ramionach wyprostowanych w stawach łokciowych, oceniający powtarza ostatnią liczbę prawidłowo zaliczonych podciągnięć. Podczas wykonywania ćwiczenia jest dozwolona praca tułowia i nóg.

Wynikiem końcowym jest liczba prawidłowo zaliczonych podciągnięć.

Bieg po kopercie

Konkurencja jest przeprowadzana na polu prostokąta o wymiarach 3 x 5 m, na którym w wyznaczonych miejscach ustawia się tyczki o wysokości 160-180 cm (sposób rozmieszczenia tyczek przedstawia poniższy rysunek).

Sposób przeprowadzenia konkurencji: kandydat na komendę „na miejsca" podchodzi do linii startu i zajmuje pozycję startową. Na komendę „start" kandydat rozpoczyna bieg zgodnie z oznaczonym na rysunku kierunkiem (A-B-E-C-D-E-A), omijając tyczki od strony zewnętrznej. Kandydat pokonuje trasę trzykrotnie. Podczas wykonywania próby obowiązuje całkowity zakaz chwytania i przytrzymywania stojących tyczek. W przypadku przewrócenia lub przesunięcia tyczki z punktu jej ustawienia, kandydat musi ją ustawić na wcześniej zajmowanym miejscu i dopiero kontynuować bieg. W przypadku nieustawienia tyczki na wcześniej zajmowanym miejscu i kontynuowaniu biegu, kandydatowi przerywa się próbę i uznaje się ją jako niezaliczoną. Kandydat może popełnić 1 falstart, kolejny go dyskwalifikuje. Wynikiem końcowym jest czas pokonania ćwiczenia z dokładnością do 0,01 sekundy. Pomiar czasu będzie dokonywany przy pomocy ręcznych urządzeń pomiarowych (stoper).

Próba wydolnościowa (Beep test)

Próbę wydolnościową przeprowadza się w ubiorze i obuwiu sportowym w pomieszczeniu zamkniętym o utwardzonej nawierzchni. Kandydat do każdej z prób podchodzi tylko raz. Wyjątek stanowi awaria sprzętu, urządzeń pomiarowych lub zewnętrzne zakłócenie próby.

Próba wydolnościowa (Beep test) polega na bieganiu między dwoma znacznikami (liniami), oddalonymi od siebie o 20 metrów w określonym, stale rosnącym tempie. Szerokość toru wynosi 1,5 metra. Tempo nadaje sygnał dźwiękowy, podczas trwania, którego kandydat musi znajdować się poza wyznaczoną linią dwoma nogami. Jeżeli kandydat dotrze do linii przed sygnałem, powinien zatrzymać się za nią i ruszyć do kolejnego odcinka po usłyszeniu sygnału.

Koniec testu następuje w momencie, gdy kandydat dwukrotnie nie przebiegnie kolejnych 20 metrów w wyznaczonym czasie lub dwukrotnie pod rząd wystartuje do kolejnych odcinków przed sygnałem.

Liczba odcinków

1

odc.

2

odc.

3

odc.

4

odc.

5

odc.

6

odc.

7

odc.

8

odc.

9

odc.

10

odc.

11

odc.

12

odc.

Czas odcinka

(s)

Poziom

Przebiegnięty dystans (m)

1

20

40

60

80

100

120

140

 

 

 

 

 

9,0

2

160

180

200

220

240

260

280

300

 

 

 

 

8,0

3

320

340

360

380

400

420

440

460

 

 

 

 

7,5

4

480

500

520

540

560

580

600

620

640

 

 

 

7,2

5

660

680

700

720

740

760

780

800

820

 

 

 

6,8

6

840

860

880

900

920

940

960

980

1000

1020

 

 

6,5

7

1040

1060

1080

1100

1120

1140

1160

1180

1200

1220

 

 

6,2

8

1240

1260

1280

1300

1320

1340

1360

1380

1400

1420

1440

 

6,0

9

1460

1480

1500

1520

1540

1560

1580

1600

1620

1640

1660

 

5,7

10

1680

1700

1720

1740

1760

1780

1800

1820

1840

1860

1880

 

5,5

11

1900

1920

1940

1960

1980

2000

2020

2040

2060

2080

2100

2120

5,3

12

2140

2160

2180

2200

2220

 

 

 

 

 

 

 

5,1

Ostateczny wynik to liczba rozpoczętego poziomu oraz liczba pełnych przebiegniętych
20-metrówek na tym poziomie (np. 10-9) gdzie 10 oznacza poziom, a 9 - numer 20-metrowego odcinka.

Zaliczenie testu sprawności fizycznej

Zgodnie z § 10 ust. 4 Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 marca 2018 r. w sprawie postępowania kwalifikacyjnego o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. poz. 672), test sprawnościowy uznaje się za zaliczony, w przypadku zaliczenia każdej z trzech prób oraz osiągnięcia wyniku końcowego dla:

·         mężczyzn - co najmniej 55 pkt

·         kobiet - co najmniej 45 pkt.

 

W przypadku gdy liczba kandydatów, którzy zaliczyli test sprawności fizycznej jest mniejsza od liczby stanowisk, na które jest prowadzony nabór, obniża się minimalny do osiągnięcia wynik końcowy testu sprawności fizycznej do 38 pkt - dla mężczyzn i 30 pkt - dla kobiet.

Uzyskany przez kandydata wynik z testu sprawności fizycznej pozostaje ważny przez okres 6 miesięcy liczony od dnia jego zakończenia i może być wykorzystywany przy postępowaniu kwalifikacyjnym w innej jednostce organizacyjnej Państwowej Straży Pożarnej.

Jeżeli kandydat posiada już wynik z testu sprawności fizycznej z udziału w naborze w innej jednostce organizacyjnej PSP, wyniki te powinien okazać komisji kwalifikacyjnej najpóźniej w dniu testów sprawności fizycznej.

Tabela punktowa uzyskanych wyników w przeliczeniu na punkty stanowi załącznik Nr 5 do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 października 2005 r. w sprawie zakresu, trybu i częstotliwości przeprowadzania okresowych profilaktycznych badań lekarskich oraz okresowej oceny sprawności fizycznej strażaka Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2005 r. nr 261 poz. 2191 ze zm. - ostatnia zmiana: Dz.U. z 2018 r., poz. 673).

TABELA PUNKTOWA

(przeliczenie uzyskanych wyników na punkty)

LICZBA PUNKTÓW

Podciąganie
się na drążku

(liczba powtórzeń)

Rzut piłką lekarską 2 kg

(odległość w metrach)

Bieg po kopercie

(czas w sekundach)

Beep test

(poziom – liczba odcinków)

75

26

10,00

22,00

12 - 5

74

25

9,90

22,05

12 - 4

73

24

9,80

22,10

12 - 3

72

23

9,70

22,15

12 - 2

71

22

9,60

22,20

12 - 1

70

21

9,50

22,25

11 - 12

69

20

9,40

22,30

11 - 11

68

19

9,30

22,35

11 - 10

67

18

9,20

22,40

11 - 9

66

17

9,10

22,45

11 - 8

65

16

9,00

22,50

11 - 7

64

 

8,90

22,55

11 - 6

63

15

8,80

22,60

11 - 5

62

 

8,70

22,65

11 - 4

61

14

8,60

22,70

11 - 3

60

 

8,50

22,75

11 - 2

59

 

8,40

22,80

11 - 1

58

13

8,30

22,85

10 - 11

57

 

8,20

22,90

10 - 10

56

 

8,10

22,95

10 - 9

55

12

8,00

23,00

10 - 8

54

   

23,05

10 - 7

53

 

7,90

23,10

10 - 6

52

   

23,15

10 - 5

51

 

7,80

23,20

10 - 4

50

11

 

23,25

10 - 3

49

 

7,70

23,30

10 - 2

48

   

23,35

10 - 1

47

 

7,60

23,40

9 - 11

46

   

23,45

9 - 10

45

10

7,50

23,50

9 - 9

44

   

23,60

9 - 8

43

 

7,40

23,70

9 - 7

42

   

23,80

9 - 6

41

 

7,30

23,90

9 - 5

40

9

 

24,00

9 - 4

39

 

7,20

24,10

9 - 3

38

   

24,20

9 - 2

37

 

7,10

24,30

9 - 1

36

   

24,40

8 - 11

35

8

7,00

24,50

8 - 10

34

   

24,60

8 - 9

33

 

6,90

24,70

8 - 8

32

   

24,80

8 - 7

31

 

6,80

24,90

8 - 6

30

7

 

25,00

8 - 5

29

 

6,70

25,10

8 - 4

28

   

25,20

8 - 3

27

 

6,60

25,30

8 - 2

26

   

25,40

8 - 1

25

6

6,50

25,50

7 - 10

24

   

25,60

7 - 9

23

 

6,40

25,70

7 - 8

22

   

25,80

7 - 7

21

 

6,30

25,90

7 - 6

20

5

 

26,00

7 - 5

19

 

6,20

26,10

7 - 4

18

   

26,20

7 - 3

17

 

6,10

26,30

7 - 2

16

   

26,40

7 - 1

15

4

6,00

26,50

6 - 10

14

   

26,60

6 - 9

13

 

5,90

26,70

6 - 8

12

   

26,80

6 - 7

11

 

5,80

26,90

6 - 6

10

3

 

27,00

6 - 5

9

 

5,70

27,10

6 - 4

8

   

27,20

6 - 3

7

 

5,60

27,30

6 - 2

6

 

5,50

27,40

6 - 1

5

2

5,40

27,50

5 - 9

4

 

5,30

27,60

5 - 8

3

 

5,20

27,70

5 - 7

2

 

5,10

27,80

5 - 6

1

1

5,00

27,90

5 - 5

 

UWAGA!Indywidualne wyniki kandydata, uzyskane w poszczególnych próbach, są przeliczane na punkty przypisane do konkretnego wyniku według tabeli. Ocenę (w skali 6-stopniowej) wystawia się na podstawie średniej arytmetycznej uzyskanych punktów, bez uwzględnienia punktów preferencyjnych, przyznanych w zależności od grupy wiekowej kandydata.

Skala ocen:

Średnia arytmetyczna uzyskanych punktów z prób

Ocena

cyfrowo

słownie

61 pkt i powyżej

6

wybitna

56–60 pkt

5

bardzo dobra

51–55 pkt

4

dobra

46–50 pkt

3

dostateczna

41–45 pkt

2

słaba

40 pkt i poniżej

1

niedostateczna

Przykładowa ocena kandydata, który uzyskał:

– podciąganie się na drążku – 12 razy, tj. 55 pkt,

– bieg po kopercie – 22,75 s, tj. 60 pkt,

– beep test – 10 – 8, tj. 55 pkt.

Łącznie uzyskał 170 pkt. Średnia arytmetyczna (55 + 60 + 55): 3 ≈ 56,67 pkt.

56 pkt – zgodnie z tabelą „skala ocen” – daje ocenę indywidualną 6 – bardzo dobra.

 

III ETAP

SPRAWDZIAN Z PŁYWANIA

Sprawdzian z pływania uznaje się za zaliczony, jeżeli kandydat przepłynął 50 m dowolnym stylem w czasie nie dłuższym niż 60 sekund.

Kandydaci przystępujący do sprawdzenia umiejętności pływackich powinni stawić się na basenie i posiadać strój pływacki, czepek oraz klapki.

Przed rozpoczęciem III etapu postępowania kwalifikacyjnego:

1)     kandydat okazuje dokument potwierdzający jego tożsamość,

2)     komisja zapoznaje kandydata z celem, zakresem i sposobem przeprowadzania III etapu postępowania oraz sposobem jego oceniania.

Niezaliczenie próby pływania jest równoznaczne z wyeliminowaniem kandydata z postępowania rekrutacyjnego.

IV ETAP

OCENA ZŁOŻONYCH DOKUMENTÓW

Kandydat zakwalifikowany do rozmowy kwalifikacyjnej zobowiązany jest dostarczyć następujące dokumenty:

1.      Kserokopie świadectw pracy lub służby z poprzednich miejsc pracy lub służby o ile wcześniej kandydat pozostawał w stosunkach pracy lub służby.

2.      Kserokopie dokumentów potwierdzających posiadane wykształcenie, wyszkolenie lub posiadane umiejętności.

3.      Zaświadczenie o udziale w działaniach ratowniczo-gaśniczych lub ćwiczeniach organizowanych przez jednostki organizacyjne Państwowej Straży Pożarnej, o ile kandydat jest członkiem Ochotniczej Straży Pożarnej.

4.      Kserokopia książeczki wojskowej z widocznymi danymi kandydata i zapisem dotyczącym uregulowanego stosunku do służby wojskowej {strona z wpisem WKU w punkcie stosunek do służby wojskowej - przeniesiony do rezerwy), nie dotyczy kobiet.

UWAGA:Na wszystkich składanych kopiach dokumentów (każda zapisana strona) należy umieścić następującą adnotację: „Potwierdzam zgodność z oryginałem” - data i podpis kandydata.

Kandydaci, zakwalifikowani do rozmowy kwalifikacyjnej składają dokumenty wymienione w pkt 1-4 w zaklejonej kopercie (format A-4) z umieszczonym na niej numerze identyfikacyjnym kandydata, w sekretariacie Komendy Miejskiej PSP w Słupsku przy ul. Młyńskiej 2, 76-200 Słupsk. Dokumenty złożone po terminie nie będą rozpatrywane.

Komisja dokonuje oceny złożonych dokumentów, która polega na sprawdzeniu ich kompletności oraz spełnienia wszystkich wymogów określonych w ogłoszeniu. Złożenie przez kandydata dokumentów niekompletnych lub niespełnienie przez niego wymogów określonych w ogłoszeniu jest równoznaczne z uzyskaniem negatywnego wyniku z postępowania kwalifikacyjnego.

Posiadane wykształcenie, wyszkolenie lub posiadane umiejętności są oceniane w systemie punktowym. Maksymalna liczba punktów możliwa do uzyskania wynosi 60.

System punktowy stosowany do oceny preferencji z tytułu posiadanego przez kandydatów do służby w Państwowej Straży Pożarnej wykształcenia, wyszkolenia lub posiadanych umiejętności jest określony w załączniku do rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 marca 2018 r. w sprawie postępowania kwalifikacyjnego o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2018 r. poz. 672) i wynosi:

Lp.

Wyszkolenie / uprawnienie

PKT

1

Szkolenie podstawowe w zawodzie strażak

20

2

Posiadanie tytułu zawodowego technik pożarnictwa

25

3

Posiadanie tytułu zawodowego inżynier pożarnictwa

30

4

Posiadanie tytułu zawodowego inżynier w specjalności inżynieria bezpieczeństwa pożarowego, uzyskanego w Szkole Głównej Służby Pożarniczej

15

5

Uzyskanie kwalifikacji ratownika, o których mowa w art. 13 ustawy
z dnia 8 września 2006 r. o Państwowym Ratownictwie Medycznym (Dz. U. z 2017 r. poz. 2195 oraz z 2018 r. poz. 650)

5

6

Uprawnienia do wykonywania zawodu ratownika medycznego,
o których mowa w art. 10 ustawy z dnia 8 września 2006 r.
o Państwowym Ratownictwie Medycznym

15

7

Wyszkolenie pożarnicze w ochotniczej straży pożarnej - ukończone SP

5

8

Wyszkolenie pożarnicze w ochotniczej straży pożarnej - ukończone SP+RT

10

9

Wyszkolenie pożarnicze w ochotniczej straży pożarnej - ukończone SP+RT+RW

15

10

Wyszkolenie pożarnicze w ochotniczej straży pożarnej - ukończone SP według programu z dnia 17 listopada 2015 r.

15

11

Ukończone liceum ogólnokształcące lub technikum w klasie, w której były nauczane przedmioty dotyczące funkcjonowania ochrony przeciwpożarowej, dla których zostały opracowane w szkole programy nauczania włączone do szkolnego zestawu programów nauczania

5

12

Prawo jazdy kat. C

5

13

Prawo jazdy kat. C + E

10

14

Prawo jazdy kat. D

5

15

Inne kwalifikacje lub uprawnienia preferowane na danym stanowisku:

·   Patent stermotorzysty lub sternika motorowodnego,

·   Uprawnienia do obsługi urządzeń transportu bliskiego, wydane przez Urząd Dozoru Technicznego w kategorii IP (zakres uprawnienia: podesty ruchome przejezdne, samojezdne montowane na pojeździe),

·   Uprawnienia do konserwacji urządzeń transportu bliskiego, wydane przez Urząd Dozoru Technicznego w kategorii P (zakres uprawnienia: w kategorii P: Podesty. Przejezdne),

·   Uprawnienia do obsługi urządzeń transportu bliskiego, wydane przez Urząd Dozoru Technicznego w kategorii IIŻ (zakres uprawnienia: żurawie przenośne),

·   Uprawnienia do napełniania zbiorników przenośnych, wydane przez Urząd Dozoru Technicznego (zakres uprawnienia: Gazy sprężone-Butle),

·   Kwalifikacje co najmniej w zakresie nurkowania rekreacyjnego określone dla płetwonurka wymagającego nadzoru (dla poziomu 1. płetwonurkowania) w Polskiej Normie nr PN-EN 14153-1:2005 albo kwalifikacje nurka III klasy w rozumieniu ustawy o wykonywaniu prac podwodnych,

·   Brak przeciwwskazań do wykonywania prac podwodnych, potwierdzone przez lekarza posiadającego specjalizację i odbyte szkolenie określone w odrębnych przepisach w sprawie warunków zdrowotnych wykonywania prac podwodnych,

·   Ukończone szkolenie dotyczące pracy w skafandrach suchych.

do 15 pkt.
(nie więcej niż 5 pkt za jedno uprawnienie)

 


 

Wyjaśnienie sposobu liczenia punktów:

·         za kwalifikacje wymienione w pkt 1 do 3 przyznaje się punkty jedynie z jednego tytułu, z wyższą wartością punktową;

·         za kwalifikacje wymienione w pkt 5 i 6 przyznaje się punkty jedynie z jednego tytułu, z wyższą wartością punktową;

·         za kwalifikacje wymienione w pkt 7 do 10 przyznaje się punkty jedynie z jednego tytułu, z wyższą wartością punktową;

·         za kwalifikacje wymienione w pkt 7 do 10 przyznaje się punkty jedynie w przypadku potwierdzenia przez właściwego dla działalności ochotniczej straży pożarnej komendanta powiatowego (miejskiego) Państwowej Straży Pożarnej aktywnego członkostwa przez udokumentowany udział w co najmniej dwóch zdarzeniach - w działaniach ratowniczo-gaśniczych lub ćwiczeniach organizowanych przez jednostkę organizacyjną Państwowej Straży Pożarnej (w okresie jednego roku poprzedzającego datę publikacji ogłoszenia, tj. terminu składania dokumentów: podania i życiorysu);

·         w przypadku posiadania przez kandydata kwalifikacji wymienionych w pkt 12 do 14 punkty sumuje się, z zastrzeżeniem, że nie można łączyć pkt 12 i 13.

Wyjaśnienie użytych skrótów:

SP           - szkolenie podstawowe strażaków ratowników OSP,

RT          - szkolenie w zakresie ratownictwa technicznego dla strażaków OSP,

RW         - szkolenie strażaków ratowników OSP z zakresu działań przeciwpowodziowych oraz ratownictwa na wodach.

V ETAP

ROZMOWA KWALIFIKACYJNA

Rozmowa kwalifikacyjna przeprowadzona będzie przez Komisję kwalifikacyjną w trakcie której ocenie podlegać będą w szczególności:

·         autoprezentacja, w której kandydat przedstawia swoje słabe i mocne strony, motywację do podjęcia służby w Państwowej Straży Pożarnej oraz postawę społeczną,

·         umiejętność przekazywania, odbierania i rozumienia informacji, oraz jasnego formułowania wypowiedzi,

·         wiedza na temat funkcjonowania ochrony przeciwpożarowej,

·         szczególne zainteresowania i dotychczasowe osiągnięcia kandydata.

Przed rozpoczęciem V etapu postępowania kwalifikacyjnego:

1)     kandydat okazuje dokument potwierdzający jego tożsamość,

2)     komisja zapoznaje kandydata z celem, zakresem i sposobem przeprowadzania V etapu postępowania oraz sposobem jego oceniania.

Po przeprowadzeniu rozmowy kwalifikacyjnej każdy z członków komisji odrębnie ocenia kandydata.

Maksymalna liczba punktów możliwa do przyznania przez członka komisji za każdy element wynosi 10 pkt. Liczbę punktów uzyskanych w trakcie rozmowy kwalifikacyjnej ustala się na podstawie średniej arytmetycznej liczby punktów przyznanych przez członków komisji z dokładnością do jednego miejsca po przecinku. Pozytywny wynik z rozmowy kwalifikacyjnej osiąga kandydat, który uzyska co najmniej 16 punktów.

Kandydat, który uzyska mniej niż 16 punktów nie jest uwzględniany w kwalifikacji końcowej.

 


 

VI ETAP

USTALENIE ZDOLNOŚCI FIZYCZNEJ I PSYCHICZNEJ DO PEŁNIENIA SŁUŻBY W PSP

Po przeprowadzonym postępowaniu kwalifikacyjnym, na badania lekarskie w celu oceny zdolności fizycznej i psychicznej do pełnienia służby w PSP, kieruje się kandydata, który uzyskał najwyższą liczbę punktów, z uwzględnieniem liczby stanowisk, na które jest prowadzony nabór do służby w Komendzie Miejskiej PSP w Słupsku.

Oceny zdolności fizycznej i psychicznej kandydata zakwalifikowanego do pełnienia służby w Państwowej Straży Pożarnej, dokonuje Pomorska Rejonowa Komisja Lekarska podległa Ministrowi Właściwemu do Spraw Wewnętrznych z siedzibą w Gdańsku przy ul. Kartuskiej 4/6,
80-104 Gdańsk.

Niestawienie się kandydata na komisji lekarskiej, wyklucza go z procesu rekrutacji.

W przypadku, gdy w/w Komisja Lekarska MSWiA orzeknie o braku zdolności kandydata do pełnienia służby w Państwowej Straży Pożarnej, na badania zostanie skierowany kolejny kandydat z najwyższą ilością punktów spośród kandydatów wymienionych w protokole z postępowania kwalifikacyjnego.

Po uzyskaniu orzeczenia Pomorskiej Rejonowej Komisji MSWiA w Gdańsku o zdolności fizycznej i psychicznej zakwalifikowanego kandydata do pełnienia służby w Państwowej Straży Pożarnej, komisja przedkłada Komendantowi Miejskiemu Państwowej Straży Pożarnej w Słupsku listę kandydatów do przyjęcia do służby.

Postępowanie kwalifikacyjne kończy się zatwierdzeniem przez Komendanta Miejskiego Państwowej Straży Pożarnej w Słupsku listy kandydatów do przyjęcia do służby w Państwowej Straży Pożarnej.

 

INFORMACJE KOŃCOWE

1)     Warunki przyjęcia do służby w Komendzie Miejskiej PSP w Słupsku, znajdują się:

a)     w biuletynie Informacji Publicznej Komendy Miejskiej PSP w Słupsku,

b)     na stronie internetowej Komendy Miejskiej PSP w Słupsku i Komendy Wojewódzkiej PSP w Gdańsku,

c)      na stronie internetowej „http://slupsk.praca.gov.pl/oferty-pracy” Powiatowego Urzędu Pracy w Słupsku, ul. Fabryczna 1,

d)     tablicy ogłoszeń w Komendzie Miejskiej PSP w Słupsku, ul. Młyńska 2.

2)     Szczegółowe informacje dotyczące prowadzonego postępowania kwalifikacyjnego można uzyskać w Sekcji ds. Organizacyjno-Kadrowych Komendy Miejskiej PSP w Słupsku w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 7:30 - 15:30 pod numerem telefonu: (59) 842 40 01 wew. 231 lub 232.

3)     W przypadku nieprzewidzianych okoliczności, zdarzeń zastrzega się anulowanie naboru, bądź też zmianę terminów poszczególnych etapów postępowania. Ewentualna zmiana terminu będzie niezwłocznie umieszczona na stronie internetowej i BIP KM PSP w Słupsku, a także na tablicy ogłoszeń w jej siedzibie.

4)     Druki do pobrania z BIP KM PSP Słupsk https://kmpspslupsk.bip.gov.pl lub ze strony internetowej http://www.straz.slupsk.pl/oraz w sekretariacie Komendy Miejskiej PSP
w Słupsku, przy ul. Młyńskiej 2 w dni robocze w godzinach 7:30 ÷ 15:30.


 

5)     Honorowane będą wyłącznie oświadczenia i zaświadczenia lekarskie sporządzone na drukach pobranych ze strony BIP KM PSP Słupsk https://kmpspslupsk.bip.gov.pl, strony internetowej http://www.straz.slupsk.pl/ lub w sekretariacie Komendy Miejskiej PSP w Słupsku.

6)     Przedłożenie innych dokumentów (druków) niż wyszczególnione w niniejszym ogłoszeniu, niezłożenie w terminie (liczy się data wpływu do sekretariatu Komendy i rejestracji, a nie data stempla pocztowego) kompletu dokumentów, brak jakiegokolwiek dokumentu czy oświadczenia wymienionego w ogłoszeniu lub złożenie dokumentu niespełniającego wymagań określonych w ogłoszeniu spowoduje odrzucenie oferty kandydata.

7)     Przed przystąpieniem do każdego z etapów naboru (test sprawności fizycznej, sprawdzian z pływania, rozmowa kwalifikacyjna) kandydat zobowiązany jest okazać komisji dokument tożsamości ze zdjęciem.

8)     Kandydat może przystąpić do danego etapu tylko i wyłącznie w wyznaczonym terminie, kiedy dany etap został zaplanowany.

9)     W przypadku testów sprawnościowych, na kandydatów, którzy nie zgłosili się w czasie ich przeprowadzania, komisja czeka do 15 minut po zakończeniu próby przez ostatniego kandydata. Nieprzystąpienie przez kandydata do próby w wyznaczonym terminie jest równoznaczne z jego wykluczeniem z dalszego postępowania rekrutacyjnego.

10)Kandydaci uczestniczący w postępowaniu kwalifikacyjnym zobowiązani są do monitorowania informacji z przebiegu naboru na stronie internetowej lub BIP KM PSP w Słupsku lub na tablicy ogłoszeń w jej siedzibie, gdzie będą publikowane informacje na temat ewentualnych zmian w przebiegu naboru lub kandydatów zakwalifikowanych do kolejnych etapów.

11)Informacje o wynikach poszczególnych etapów postępowania oraz wynikach końcowych nie będą udzielane telefonicznie, za wyjątkiem kandydatów, którzy zostaną skierowani na badania w celu orzeczenia zdolności fizycznej i psychicznej do pełnienia służby w Państwowej Straży Pożarnej,

12)Kandydat bezpośrednio w siedzibie Komendy Miejskiej PSP w Słupsku może wnieść do przewodniczącego komisji kwalifikacyjnej pisemne zastrzeżenie do przebiegu czynności każdego z etapów postępowania lub do wyników uzyskanych w danym etapie, niezwłocznie po jego zakończeniu, nie później jednak niż w dniu następnym (roboczym) od dnia podania ich do wiadomości (zastrzeżenia przyjmowane będą w dni robocze od poniedziałku do piątku w godz. 7:30÷15:30). Zastrzeżenia złożone po terminie nie będą rozpatrywane. Komisja kwalifikacyjna rozpatruje zastrzeżenia kandydata w terminie jednego dnia roboczego od dnia ich otrzymania.

13)Dokumenty kandydatów, którzy nie zostali zakwalifikowali do kolejnych etapów postępowania będzie można odebrać w Sekcji ds. Organizacyjno-Kadrowych Komendy Miejskiej PSP w Słupsku w ciągu 30 dni od ogłoszenia wyników naboru. Po upływie tego terminu nieodebrane dokumenty zostaną komisyjnie zniszczone. Dokumenty kandydata wyłonionego w naborze zostaną dołączone do jego akt osobowych.

14)Komenda Miejska Państwowej Straży Pożarnej w Słupsku nie zwraca kandydatom kosztów poniesionych w związku z postępowaniem kwalifikacyjnym (m. in. kosztów dojazdu, w tym związanych z ustaleniem zdolności fizycznej i psychicznej do pełnienia służby w PSP, zaświadczeń, odpisów dokumentów itp.).

 


 

Wymagania stawiane kandydatom do służby w Państwowej Straży Pożarnej opracowano na podstawie:

1.      Ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (t. j. Dz. U. z 2019 r. poz. 1499, ze zm.),

2.      Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 29 marca 2018 r. w sprawie postępowania kwalifikacyjnego w stosunku do kandydatów ubiegających się o przyjęcie do służby w Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2018 r. poz. 672),

3.      Rozporządzenia Ministra Spraw Wewnętrznych i Administracji z dnia 27 października 2005 r. w sprawie zakresu, trybu i częstotliwości przeprowadzania okresowych profilaktycznych badań lekarskich oraz okresowej oceny sprawności fizycznej strażaka Państwowej Straży Pożarnej (Dz. U. z 2005r. nr 261 poz. 2191 ze zm.).

 

Opracował: mł. bryg. K. Kusz – 25.02.2020r.


 

KLAUZULA INFORMACYJNA
na potrzeby procesu rekrutacji

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r. Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 informuję, że:

1.      Administratorem przetwarzającym Pana(i) dane osobowe jest Komendant Miejski Państwowej Straży Pożarnej, z siedzibą w Słupsku, ul. Młyńska 2, tel. (59) 842 40 01, fax (59) 842 60 92,
e-mail: .

2.      W Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Słupsku wyznaczony został Inspektor Ochrony Danych, e-mail: .

3.      Pana(i) dane osobowe będą przetwarzane w celu przeprowadzenia postępowania kwalifikacyjnego związanego z ogłoszonym naborem do służby przygotowawczej w Komendzie Miejskiej Państwowej Straży Pożarnej w Słupsku na podstawie wymagań określonych w art. 28 ust. 1 i art. 34 ust. 4 i 5 ustawy z dnia 24 sierpnia 1991 r. o Państwowej Straży Pożarnej (tekst jednolity Dz. U. z 2018 r. poz. 1313 ze zmianami).

4.      W przypadku końcowego wyłonienia Pana(i) spośród wszystkich kandydatów uczestniczących w procesie naboru do służby, odbiorcą Pana(i) danych osobowych będą: Krajowy Rejestr Karny, Pomorska Rejonowa Komisja Lekarska MSW i A z siedzibą przy ul. Kartuskiej 4/6, 80-104 Gdańsk.

5.      Pana(i) dane osobowe nie będą przekazywane do państwa trzeciego lub organizacji międzynarodowej.

6.      Pana(i) dane osobowe będą przechowywane przez okres niezbędny do zakończenia procesu rekrutacji. Dokumenty kandydata, który zostanie wyłoniony w postępowaniu kwalifikacyjnym, zostaną dołączone do jego akt osobowych. Sposób postępowania z dokumentami pozostałych kandydatów opisany jest w treści ogłoszenia o naborze do służby.

7.      Posiada Pan(i) prawo do żądania dostępu do treści swoich danych, prawo ich sprostowania, usunięcia ograniczenia przetwarzania, wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania, prawo do przenoszenia danych, prawo do cofnięcia zgody na przetwarzanie w dowolnym momencie bez wpływu na zgodność z prawem przetwarzania, którego dokonano na podstawie zgody przed jej cofnięciem.

8.      Posiada Pan(i) prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, ul. Stawki 2, 00-193 Warszawa, jeżeli uzna Pan(i), że przetwarzanie narusza przepisy ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

9.      Podanie przez Pana(ią) danych osobowych jest wymogiem ustawowym do przeprowadzenia rekrutacji. Jest Pan(i) zobowiązany/a do ich podania, a konsekwencją niepodania danych osobowych będzie wyłączenie z procesu rekrutacji.

10.  Przetwarzanie podanych przez Pana(ią) danych osobowych nie będzie podlegało zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji, w tym profilowaniu, o którym mowa w art. 22 ust. 1 i 4 ogólnego rozporządzenia o ochronie danych osobowych z dnia 27 kwietnia 2016 r.

KOMENDA MIEJSKA PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ w SŁUPSKU

76-200 Słupsk

ul. Młyńska 2

www.straz.slupsk.pl

 

tel. (59) 842 40 01

fax. (59) 842 60 92

email:

Załączniki

  Ogłoszenie_o_nabor..._PSP_Słupsk. 8 MB (pdf) szczegóły pobierz
  załączniki_do_nab..._PSP_Słupsk. 361,39 KB (pdf) szczegóły pobierz
  załączniki_do_nab...nr 1, 2 i 3). 25,4 KB (doc) szczegóły pobierz