Urząd Miejski w Słupsku zakończył prace nad modernizacją ewidencji gruntów oraz budynków w obszarze trzech obrębów ewidencyjnych. Mieszkańcy mają teraz szansę zapoznać się z wynikami tych działań oraz zgłosić ewentualne uwagi.
- Informacje o modernizacji ewidencji gruntów i budynków
- Możliwość zgłaszania uwag i ich rozpatrzenie
- Obszar objęty modernizacją
Informacje o modernizacji ewidencji gruntów i budynków
Modernizacja ewidencji gruntów i budynków to istotny proces, który ma na celu uporządkowanie i aktualizację danych dotyczących nieruchomości. W Słupsku prace te zakończono, a mieszkańcy obszarów 21, 22 i 23 obrębu ewidencyjnego mogą już zapoznać się z efektami. Projekt operatu opisowo-kartograficznego, który powstał w wyniku tych działań, będzie dostępny do wglądu w Wydziale Geodezji i Katastru, w godzinach 7.30-14.30, od 4 do 24 października 2024 roku.
Możliwość zgłaszania uwag i ich rozpatrzenie
Wszyscy zainteresowani mieszkańcy mają prawo do zapoznania się z dokumentacją oraz zgłaszania ewentualnych uwag. Jest to kluczowe dla zapewnienia prawidłowości danych, które będą w przyszłości obowiązywać w ewidencji gruntów. Zgłoszone uwagi zostaną rozpatrzone przez upoważonego pracownika Urzędu Miejskiego, który dokona ich analizy w ciągu 15 dni roboczych od zakończenia wyłożenia operatu. To właśnie w tym czasie mieszkańcy powinni skorzystać z możliwości zgłoszenia swoich spostrzeżeń.
Obszar objęty modernizacją
Modernizacja dotyczy nieruchomości, które zostały włączone w granice administracyjne miasta z dniem 1 stycznia 2023 roku. Mowa tu o terenach dawnych miejscowości Płaszewko, Bierkowo i Strzelino, a także o ulicach: Technologiczna, Inwestycyjna, Komunalna oraz Szmaragdowa. Zmiany te mają na celu nie tylko poprawę jakości danych, ale także ułatwienie mieszkańcom dostępu do rzetelnych informacji o ich nieruchomościach.
Na zakończenie warto podkreślić, że nieobecność w miejscu i czasie wyłożenia dokumentacji nie uniemożliwia dalszego postępowania. Po rozpatrzeniu uwag operat stanie się częścią ewidencji gruntów i budynków, co zostanie ogłoszone w Dzienniku Urzędowym Województwa Pomorskiego oraz w Biuletynie Informacji Publicznej Urzędu Miejskiego.
Dodatkowe informacje można uzyskać w Urzędzie Miejskim, pok. 313, lub pod numerem telefonu: 59 848 84 34.
Źródło: Urząd Miejski Słupsk