Marketing online to w dzisiejszych realiach nie tyle opcja, co po prostu konieczność i to nie tylko w odniesieniu do firm działających w branży e-commerce. Liczne badania dowodzą, iż coraz większa liczba Polaków szukając różnego rodzaju usług lub produktów korzysta w pierwszej kolejności właśnie z sieci, a mówiąc precyzyjniej: z wyszukiwarek internetowych. Ten stan rzeczy pociąga za sobą określone konsekwencje dla przedsiębiorców. Warunkiem sukcesu finansowego jest obecnych warunkach przede wszystkim uczynienie witryny swojego biznesu "widoczną" dla potencjalnych klientów. W tym celu zaś podstawowym choć oczywiście nie jedynym narzędziem będzie skuteczne pozycjonowanie stron internetowych zarówno w kontekście ogólnopolskim jak i lokalnym, jak na przykład pozycjonowanie Grodzisk Mazowiecki dla firm realizujących swoje usługi właśnie w tym obszarze.
Dlaczego pozycjonowanie stron internetowych jest tak ważne?
Badania wskazują, iż klienci szukając w internecie usług albo produktów korzystają przede wszystkim z wyszukiwarek. To właśnie Google lub Bing generują zdecydowanie największy ruch na stronach. Jednocześnie należy zaznaczyć, że według specjalistów tak naprawdę znaczenie ma jedynie TOP10 wyszukiwarek, czyli po prostu pierwsza dziesiątka wyszukiwani dla danej frazy. Ogromna większość klientów w ogóle nie sprawdza wyświetleń obecnych na drugiej a tym bardziej trzeciej stronie wyszukiwania.
W ten sposób nietrudno o konkluzje, iż firmy, których witryny są widoczne właśnie w owym TOP10 znajdują się w sytuacji zdecydowanie uprzywilejowanej. Z drugiej jednak strony osiągnięcie wspomnianego wyniku bynajmniej nie należy do rzeczy łatwych. Nie ma co się nabierać na oferty firm zapewniających TOP10 lub nawet TOP3 Google w przeciągu np. 2 tygodni. Naprawdę profesjonalne pozycjonowanie stron internetowych trwa przeważnie nawet kilka miesięcy i zawiera w sobie wiele rozmaitych elementów. Warto bowiem zdawać sobie sprawę z faktu, że sama pozycja witryny w wynikach wyszukiwania to jeszcze nie wszystko. Na samym początku konieczny będzie odpowiedni dobór fraz kluczowych, czyli zbitek słów, na które strona będzie pozycjonowana. Wbrew pozorom, nie jest to zadanie łatwe. Często popełnianym błędem jest np. pozycjonowanie stron wyłącznie na frazy ogólne, z całkowitym pominięciem tzw. fraz typu long tail oraz fraz brandowych. W ten sposób często się okazuje, iż nawet wysoka pozycja strony w wynikach wyszukiwania nie generuje pożądanego ruchu albo też ruch ten w nikłym stopniu przekłada się na wyniki sprzedażowe.
Czy warto pozycjonować stronę samodzielnie?
W internecie można znaleźć sporo tekstów poradnikowych na temat samodzielnego pozycjonowania stron. Czy jednak pozycjonowanie stron internetowych? Odpowiedź brzmi: tak. Jednocześnie należy jednak zastrzec, że takie działanie po prostu nie ma prawa być tak samo efektywne, jak kompleksowe działania realizowane przez doświadczonych profesjonalistów.
To jednak jeszcze nie wszystko. Pozycjonowanie stron internetowych stanowi naprawdę skomplikowaną dziedzinę. Ważna jest nie tylko dokładna znajomość algorytmów działania wyszukiwarek, ale również regulaminów. Niektóre spośród działań zamiast poprawić pozycję strony mogą sprawić, iż zostanie ona po prostu zablokowana przez wyszukiwarkę. Stąd też należy stwierdzić, iż pozycjonowanie "na własną" rękę zawsze jest procesem dosyć ryzykownym, pomijając już jego przeważnie niewielką efektywność.