UM Słupsk: Rejestracja pojazdów i inne zadania jak...

2 min czytania

Fot. UM

Przypominamy o zasadach pracy i realizacji zadań Wydziału Centrum Obsługi Mieszkańców (COM) oraz innych wydziałów:

  • w budynku głównego ratusza niski parter przy stanowisku Straży Miejskiej w Słupsku znajduje się skrzynka podawcza , do której można wrzucać wnioski oraz inne dokumenty inicjujące sprawę w COM np. rejestrację pojazdu

  • korzystanie ze skrzynki podawczej powoduje, że średnio po kilku dniach urzędnik oddzwania do mieszkańca, zgodnie z telefonem kontaktowym podanym we wniosku (lub innym złożonym w urnie dokumencie), i umawia spotkanie w ratuszu na konkretną godzinę celem, np. odebrania tablicy rejestracyjnej (pamiętajmy, że warunkiem jest złożenie kompletu dokumentów)

  • korzystanie z tej formy załatwiania spraw nie naraża mieszkańców na oczekiwanie w kolejce oraz usprawnia i przyspiesza czas realizacji wniosku

  • każdy mieszkaniec, który chciałby załatwić sprawę związaną z zarejestrowaniem pojazdu, a z jakiegoś powodu nie chce skorzystać ze skrzynki podawczej, pobiera tzw.”numerek” wydawany w pokoju nr 8(wysoki parter, gł.budynek ratusza) z informacją o godz.przyjęcia w przedmiotowej sprawie

  • numerki”, o których mowa powyżej, wydawane są tylko dla osób oczekujących na załatwienie spraw związanych z rejestracją pojazdów WAŻNE!!! jeśli mieszkaniec chciałby skontaktować się z urzędnikami innych wydziałów lub pozostałych referatów Centrum Obsługi Mieszkańców NIE MUSI POBIERAĆ NUMERKÓW;

  • wyraźnie podkreślamy ten fakt, ponieważ często zdarza się, że interesanci oczekują w kolejce po numerek”, tymczasem nie jest to konieczne , ponieważ do innych wydziałów można udać się bezpośrednio bez pobierania numerków”, a w przypadku pozostałych Referatów COM należy korzystać z biletomatu

  • dodatkowo zaznaczamy, że w momencie załatwiania sprawy związanej z rejestracją auta będzie możliwość umówienia się na odbiór dowodu rejestracyjnego już na konkretny dzień bez konieczności oczekiwania w kolejce

  • warto zauważyć, że w sezonie letnim, kiedy ilość spraw związanych z rejestracją pojazdów jest najwyższa, rejestrujemy od 550 do 650 aut w samym miesiącu czerwcu, w ratuszu, zarejestrowano aż 818 samochodów,

  • stąd też zachęcamy do korzystania ze skrzynki podawczej, ponieważ liczba osób zainteresowanych realizacją wniosów rejestracyjnych jest znaczna

  • biorąc pod uwagę fakt dużego zapotrzebowania na realizację zadań związanych z rejestracją pojazdów już teraz zwiększyliśmy ilość wydawanych numerków” o 50%,a od początku sierpnia przewidujemy, że wzrośnie ona o 100 %__** będziemy realizowali 2 razy więcej spraw niż do tej pory**

  • powyższe rozwiązanie w połączeniu ze zwiększoną intensywnością wykorzystywania skrzynki podawczej przyczynią się do usprawnienia realizacji zadań realizowanych w ratuszu

Urząd Miejski w Słupsku, slupsk.pl/rejestracja-pojazdow-i-inne-zadania-jak-zalatwic-sprawe-w-ratuszu-92048/

Autor: krystian