UM Słupsk: Rejestracja pojazdów i inne zadania jak...
Fot. UM
Przypominamy o zasadach pracy i realizacji zadań Wydziału Centrum Obsługi Mieszkańców (COM) oraz innych wydziałów:
w budynku głównego ratusza niski parter przy stanowisku Straży Miejskiej w Słupsku znajduje się skrzynka podawcza , do której można wrzucać wnioski oraz inne dokumenty inicjujące sprawę w COM np. rejestrację pojazdu
korzystanie ze skrzynki podawczej powoduje, że średnio po kilku dniach urzędnik oddzwania do mieszkańca, zgodnie z telefonem kontaktowym podanym we wniosku (lub innym złożonym w urnie dokumencie), i umawia spotkanie w ratuszu na konkretną godzinę celem, np. odebrania tablicy rejestracyjnej (pamiętajmy, że warunkiem jest złożenie kompletu dokumentów)
korzystanie z tej formy załatwiania spraw nie naraża mieszkańców na oczekiwanie w kolejce oraz usprawnia i przyspiesza czas realizacji wniosku
każdy mieszkaniec, który chciałby załatwić sprawę związaną z zarejestrowaniem pojazdu, a z jakiegoś powodu nie chce skorzystać ze skrzynki podawczej, pobiera tzw.”numerek” wydawany w pokoju nr 8(wysoki parter, gł.budynek ratusza) z informacją o godz.przyjęcia w przedmiotowej sprawie
numerki”, o których mowa powyżej, wydawane są tylko dla osób oczekujących na załatwienie spraw związanych z rejestracją pojazdów WAŻNE!!! jeśli mieszkaniec chciałby skontaktować się z urzędnikami innych wydziałów lub pozostałych referatów Centrum Obsługi Mieszkańców NIE MUSI POBIERAĆ NUMERKÓW;
wyraźnie podkreślamy ten fakt, ponieważ często zdarza się, że interesanci oczekują w kolejce po numerek”, tymczasem nie jest to konieczne , ponieważ do innych wydziałów można udać się bezpośrednio bez pobierania numerków”, a w przypadku pozostałych Referatów COM należy korzystać z biletomatu
dodatkowo zaznaczamy, że w momencie załatwiania sprawy związanej z rejestracją auta będzie możliwość umówienia się na odbiór dowodu rejestracyjnego już na konkretny dzień bez konieczności oczekiwania w kolejce
warto zauważyć, że w sezonie letnim, kiedy ilość spraw związanych z rejestracją pojazdów jest najwyższa, rejestrujemy od 550 do 650 aut w samym miesiącu czerwcu, w ratuszu, zarejestrowano aż 818 samochodów,
stąd też zachęcamy do korzystania ze skrzynki podawczej, ponieważ liczba osób zainteresowanych realizacją wniosów rejestracyjnych jest znaczna
biorąc pod uwagę fakt dużego zapotrzebowania na realizację zadań związanych z rejestracją pojazdów już teraz zwiększyliśmy ilość wydawanych numerków” o 50%,a od początku sierpnia przewidujemy, że wzrośnie ona o 100 %__** będziemy realizowali 2 razy więcej spraw niż do tej pory**
powyższe rozwiązanie w połączeniu ze zwiększoną intensywnością wykorzystywania skrzynki podawczej przyczynią się do usprawnienia realizacji zadań realizowanych w ratuszu
Urząd Miejski w Słupsku, slupsk.pl/rejestracja-pojazdow-i-inne-zadania-jak-zalatwic-sprawe-w-ratuszu-92048/
Autor: krystian