Marketing cyfrowy, który określany jest także jako digital marketing, jest popularną metodą promocji, której głównym celem jest przyciągnięcie klientów i zachęcenie ich do podjęcia decyzji zakupowej. Jakie zalety ma digital marketing?
1. Szeroka gama metod do wyboru
Do kategorii jak digital marketing zalicza się wiele różnych metod promocji, które bazują na wykorzystaniu mediów cyfrowych. Jest to nie tylko marketing internetowy, ale również działania reklamowe wykorzystujące telefony, tablety czy telewizory Smart TV.
W ramach digital marketingu do dyspozycji są między innymi reklama w wyszukiwarkach internetowych, w mediach społecznościowych, content marketing czy też e-mail marketing. Także promocja ta polega na wykorzystaniu aplikacji mobilnych oraz wiadomości SMS, MMS czy wiadomości wyświetlanych na telewizorach.
Tak szeroki wybór powoduje, że reklamę digital marketingową można dopasować specjalnie do potrzeb biznesu.
2. Przystępne ceny reklamy
Za digital marketing wcale nie trzeba płacić dużo. Zaliczane do tej kategorii reklamy nie są związane z wysokimi wydatkami, co powoduje, że mogą korzystać z nich nawet mniejsze firmy.
Warto także wskazać, że promocja w wybranych przypadkach wcale nie musi ponosić za sobą kosztów, na przykład poprzez publikowanie wpisów w mediach społecznościowych – na Facebooku czy Instagramie czy przez prowadzenie firmowego bloga.
3. Możliwość prowadzenia reklamy we własnym zakresie
Aby korzystać z marketingu cyfrowego, nie trzeba płacić za tego typu reklamę agencji marketingowej. Wiele metod nie wymaga takiego wsparcia, co przekłada się również na jej niższe ceny, jak wspomniano wcześniej.
Są jednak też takie reklamy, na przykład SEO, które będą wymagały prowadzenia promocji wraz z agencją posiadającą w tym zakresie większe doświadczenie.
4. Budowa profesjonalnego wizerunku
Za pośrednictwem digital marketingu można nie tylko przyciągać klientów, lecz również zadbać o profesjonalny wizerunek firmy.
Reklama jak content marketing, reklama w mediach społecznościowych czy też reklama SEO – optymalizacja i pozycjonowanie pozwalają firmie na kształtowanie swojego wizerunku w biznesie jako wiarygodnego, godnego zaufania, fachowego partnera, producenta, usługodawcę.
5. Możliwość kontaktu z klientem
Dużym atutem marketingu cyfrowego jest również możliwość podjęcia kontaktu z klientem.
Dzięki temu firma może budować wartościową bazę klientów, odpowiadać na ich zapytania, łatwiej rozwiązywać problemy.