Fot. UM

Od 2 września 2019 (poniedziałek) zmianie ulegną godziny obsługi klientów w Centrum Obsługi Mieszkańców (rejestracja pojazdów, prawa jazdy, dowody osobiste i meldunki, działalność gospodarcza).
Pracownicy COM będą pracowali bez zmian, lecz codziennie rozpoczną obsługę interesantów 15 min później i zakończą ją 30 min wcześniej.
Będzie się to przedstawiało zatem następująco:
poniedziałek 7:45 – 16:00
wtorek 7:45 – 15:00
środa 7:45 – 15:00
czwartek 7:45 – 15:00
piątek 7:45 – 14:00

Pracownicy zyskają zatem codziennie 45 minut na tzw. pracę wewnętrzną. Ten czas potrzebny jest na wykonanie szeregu dodatkowych czynności, które nie są związane bezpośrednio z obsługą mieszkańców, a w sumie są dość czasochłonne.

Przykładowo, pracownicy muszą zalogować się do systemów i rejestrów państwowych, obsługiwać codzienną korespondencję wpływającą do poszczególnych referatów (obsługa systemu ePUAP), rozliczać dokonane w ciągu dnia wpłaty bezgotówkowe, porządkować akta (m.in. przygotować do zdania przekazane do UM stare tablice rejestracyjne) itp.
Podobne rozwiązanie funkcjonuje w większości Urzędów, np.: Starostwo Powiatowe w Słupsku, UM Koszalin, SP Koszalin, SP Kołobrzeg, UM Kołobrzeg, SP Sławno itd.